• Уникайте авторитарного стилю педагогічної діяльності.
  • На уроці вчитель обов’язково повинен використовувати слова підтримки для забезпечення позитивної атмосфери:
    "Давай спробуємо ще раз."
    "У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії."
    "Я завжди вважала, що ти зможеш це зробити."
    "Повір у себе."
    "Я впевнена, що ти можеш."
    "Разом ми зможемо."
    "Сьогодні вийде краще, ніж учора."
    "Мені подобається те, що ти зробив."
    "Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі."
    "Ти талановитий."
    "Я пишаюся тобою."
    "Я вірю в те, що все вийде."
  • Кожного учня оцінюйте об’єктивно, а не з власної позиції
  • Оцінюйте ситуацію, вчинок, а не саму дитину.
  • Порівнюйте результати роботи учня тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей.
  • Треба чесно і терпляче відповідати на всі запитання дитини.
  • У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність, індивідуальність.
  • Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, коштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
  • Підтримуйте в дитині почуття власної гідності й позитивного образу «Я».
  • Не використовуйте негативних оціночних суджень, негативного програмування, не навішуйте «ярликів».
  • Розвивайте уміння слухати.
  • Розвивайте довільні зусилля у школяра, оскільки навчальна діяльність вимагає саме довільної уваги та пам’яті.
  • Будьте зразком для дитини, слідкуйте за своєю поведінкою.
  • Ставте конкретні вимоги, даючи при цьому конкретні пояснення.
  • Обговорюйте з учнями не лише, що не можна робити в школі, а й обов’язково, що можна. Це допоможе дитині усвідомити свої права та обов’язки.
  • Створюйте сприятливі умови , для того, щоб учень зайняв певну позицію серед однолітків, а не перетворився на аутсайдера. Згуртовуйте першокласників.
  • Формуйте адекватну самооцінку.
  • Формуйте навички пошуку соціальної підтримки ( уміння просити про допомогу та виражати вдячність).
  • Пам’ятайте: підвищення голосу, сурове покарання в адаптаційний період є негативнішим методом.
  • Заохочуйте гарну поведінку найчастіше та по змозі ігноруйте провокаційні вчинки дитини.
  • Під час уроків до мінімуму обмежуйте відволікальні чинники.
  • Постійно використовуйте на уроці ігрові види діяльності.
  • Для успішної адаптації варто проводити різні розвивальні вправи, які допоможуть дітям швидше познайомитися один з одним, знімуть психічне навантаження:

а) Вправа «Абетка почуттів».

Мета: навчити учнів виражати свої почуття; визначити ставлення до школи.

Хід вправи

Учням пропонується продовжити незакінченні речення:

  • У школі мені подобається…
  • Мені не подобається, коли…
  • Я почуваюся слабким, коли…
  • Мені приємно, коли…
  • Я сумую, коли …
  • Я сердитий, коли…
  • Мені страшно, коли…
  • Я щасливий, коли…

б) Вправа «Дерево».

Мета: активізувати візуальні, аудіювальні, кінестетичні відчуття; розвивати впевненість.

Хід вправи

Діти під музику уявляють себе могутнім деревом, при цьому вони стоять міцно розставивши ноги, руки стиснувши в кулаки або вільно рухаються – дерево хитається, росте, тягнеться вгору.

Установка: коли тобі погано – уяви себе могутнім і міцним деревом, запам’ятайте це відчуття - так почувається впевнена людина.

Самотнє дерево відкрите всім вітрам, важко йому і взимку, і влітку, нікому воно не допоможе, але все інакше, коли поруч є надійні, добрі друзі. Покажіть, як дерева ростуть у лісі – підійдіть ближче, як вам захочеться. Ваші руки торкаються один до одного, як листочки на дереві. Тепер їм не страшні ні бурі, ні грози, ні самотність.

в) Вправа « Опануй себе».

Мета: виробити навички самоконтролю.

Хід вправи

Коли ти відчуваєш, що дуже схвильований, сердитий, тобі хочеться когось ударити, щось розкидати – є дуже простий спосіб довести собі, що ти можеш опанувати себе і стриматися, показати собі свою силу волі. Усе дуже просто. Треба обхопити долонями свої лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини.

Педагог повинен сам вчитися адаптуватися до нових для нього малюків.

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.